عوارض قرص سقط میزوپروستول
نوشته شده توسط : healty

عوارض قرص سقط میزوپروستول

عوارض قرص سقط میزوپروستول سقط فراموش شده در صورت عدم مداخله درمانی می تواند پیامدهای ناگواری نظیر اختلالات انعقادی, عفونت, خونریزی های شدید, شوک و حتی مرگ مادر را در پی داشته باشد.

درمان های رایج سقط فراموش شده شامل درمان جراحی و طبی می باشد. که درمان طبی به دلیل داشتن عوارض کمتر و عدم نیاز به بیهوشی نسبت به درمان جراحی ارجحیت دارد.

روش های سقط جنین

https://womennice.com/abortion-methods/

 

داروی میزوپروستول از رژیم های درمانی طبی جدیدی است که مورد تایید FDA بوده و در مورد کارآیی و عوارض جانبی آن نظرات متفاوتی وجود دارد.

لذا این مطالعه با هدف تعیین تاثیر قرص میزوپروستول به صورت واژینال در دفع محصولات حاملگی زنان دچار سقط فراموش شده و عوارض احتمالی طراحی گردید.

روش بررسی: این مطالعه به روش نیمه تجربی (کارآزمایی بالینی بدون گروه شاهد) و از نوع تحلیلی طی سال های 1383-1382 انجام شد.

روش استفاده از قرص میزوپروستول برای سقط جنین

آنالیز آماری با استفاده از آزمون های آمار توصیفی و استنباطی از جمله تست Anova, χ2 صورت گرفت.

این اختلاف از نظر آماری معنی دار می باشد (P=0.0001). همچنین بیشترین عوارض جانبی و شکایت بالینی افراد را سردرد 26%, تهوع 16%, کرامپ رحمی 12% و اسهال 6% تشکیل می دادند و عوارض جدی و خطرناکی نظیر پارگی رحم, اختلالات انعقادی و خونریزی شدید و غیرطبیعی در هیچ یک از بیماران مشاهده نشد.

خرید قرص سقط جنین

https://womennice.com/%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d9%82%d8%b1%d8%b5-%d8%b3%d9%82%d8%b7-%d8%ac%d9%86%db%8c%d9%86/

 

 سقط جنین با قرص زیر زبانی و واژینال

بیماران بطور تصادفی در دو گروه 40 نفره درمان طبی و درمان جراحی قرار گرفتند. در روش درمان طبی ابتدا از دوز 800 میکروگرم میزوپروستول واژینال استفاده شد, سپس در صورت نیاز هر 4 ساعت 400 میکروگرم (حداکثر تا سه دوز دیگر) برحسب مقدار خونریزی واژینال یا خوراکی تجویز گردید و در صورت وجود بقایای حاملگی در سونوگرافی 15روز بعد از دوز ابتدایی کورتاژ انجام می شد.

What are the Side Effects of the Abortion Pill?

روش درمان جراحی از دیلاتاسیون

در روش درمان جراحی از دیلاتاسیون و شارپ کورتاژ استفاده گردید. اطلاعات مربوط به بیماران از قبیل سن, رتبه حاملگی, سن حاملگی براساس LMP و سونوگرافی, سابقه سزارین و سابقه سقط در فرم اطلاعاتی ثبت شد. نتایج درمانی با استفاده از آزمونهای آماری مجذور کای, دقیق فیشر, McNemar و T زوج مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها: و در 5/92 درصد در گروه درمان جراحی هم محصولات حاملگی با کورتاژ بطور کامل تخلیه گردید.

قیمت قرص سقط جنین

https://womennice.com/the-price-of-abortion-pills/

 

طول مدت خونریزی در گروه درمان طبی بطور قابل ملاحظهای بیشتر از گروه درمان جراحی بود. ولی هیچ اختلاف قابل توجهی در میزان هموگلوبین بعد از سقط وجود نداشت. شایعترین عارضه جانبی درمان طبی, درد در ناحیه تحتانی شکم و تب بود. نتیجه گیری: که می تواند به عنوان  جایگزین روش جراحی  مورد توجه قرار گیرد.

Thinking about the abortion pill?

طرز استفاده صحیح از قرص

گزارش پاتولوژی وی بیان کننده سقط فراموش شده بود. با توجه به شواهد سونوگرافی, بیمار با تشخیص تخلیه ناقص رحم مجددا تحت کورتاژ قرار گرفت. عد ازچهار روز بیمار با حال عمومی خوب از بیمارستان مرخص گشت.

خرید قرص سایتوتک

https://womennice.com/buy-cytotec-tablets/

 

یک مورد حاملگی شکمی با تشخیص اولیه سقط فراموش شده

املگی شکمی نادر و با موربیدیتی و مورتالیتی بالایی همراه است. نحوه بروز کلینیکی حاملگی شکمی متنوع است و تشخیص آن نیاز به یک شک قوی دارد. تشخیص قطعی نیاز به لاپاراسکوپی یا لاپاراتومی داشته و جهت درمان حاملگی شکمی جراحی لازم است.

قرص سقط جنین فایزر

https://womennice.com/pfizer-abortion-pills/

بلاستوسیست به طور طبیعی در لایه پوشاننده حفره رحم جایگزین می شود. جایگزینی در هر محل دیگری, بارداری خارج رحمی محسوب می شود که در بیش از 95 درصد موارد در لولـه های رحمی رخ می دهد. به دلیل عواقب و خطرات جدی که حاملگی سرویکال برای مادر ایجاد خواهد کرد. باید همیشه آن را به عنوان یک تشخیص افتراقی مهم در خونریزی های نیمه اول حاملگی در نظر داشت. این بیمار به علت خونریزی واژینال که از 25 هفته قبل به طور متناوب ادامه داشته مراجعه کرده بود.

که در جریان کورتاژ به علت خونریزی واژینال و افت سریع علایم حیاتی تحت لاپاراتومی قرار گرفت.

Misoprostol

 




:: برچسب‌ها: عوارض قرص سقط میزوپروستول , روش استفاده از قرص میزوپروستول برای سقط جنین , سقط جنین با قرص زیر زبانی و واژینال , طرز استفاده صحیح از قرص ,
:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 تير 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: